Yavaş yavaş, blok zinciri teknolojisi evin etrafında görünmeye başlıyor

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala
Reklam Alanı

Blockchain teknolojisi, kripto para birimi kullanıcıları ve ulusal bankalar tarafından biliniyor ve bunun farkındalığı oyunculara hızla yayılıyor. Endüstrideki uygulamalar, özellikle tedarik zinciri yönetimi de ortaya çıkmaktadır. Bunlar sayesinde, blockchain teknolojisi, yüksek kaliteli gıda, sorumlu deniz ürünleri temini veya ilaç sahteciliğinin önlenmesi gibi görünmeyen yollarla ev yaşamını iyileştirebilir. Bununla birlikte, ev blok zincirinin son sınırı olabilir.

Hane düzeyinde blok zinciri penetrasyonu şimdiye kadar oldukça düşük, ancak günlük kullanım, blok zinciri geliştiricileri için sonradan düşünülen bir şey değildi. 2016 yılında kısa ömürlü ilk merkezi olmayan otonom organizasyon (DAO) olan DAO’yu yaratan Christoph Jentzsch, Simon Jentzsch ve Stephan Tual, aynı yıl “blok zinciri teknolojisinin ilk fiziksel uygulaması” olan Slock.it’i tanıttı. Slock.it teknolojisi, örneğin nesnelerin ve mülklerin kiralanması için kullanılabilecek, kilitler ve ödeme sistemleri gibi Nesnelerin İnterneti’ndeki (IoT) cihazları güvenli, aracısız bir şekilde birbirine bağladı. 2019 yılında Slock.it, bugüne kadar bu hizmetleri sunmaya devam eden Blockchain.com tarafından satın alındı.

Ev hayatını daha iyi hale getirmek

IoT cihazlarının etkileşime girmesi zorlu bir iştir. Küresel düzeyde ele alınıyor, ancak sorun, Amazon Alexa, Apple HomeKit, Google Assistant ve Samsung SmartThings ekosistemlerinin hiçbiriyle çalışmayan akıllı cihazların yanı sıra işbirliği yapmadan bir arada var olabileceği birçok evde hissediliyor. Evde akıllı teknolojiyi daha yönetilebilir hale getirmek amacıyla, 247 katılımcı ve 190 benimseyen ile Bağlantı Standartları İttifakı, kapsamlı bir blok zinciri tabanlı bağlantı protokolü olan Matter’ı yaratıyor. Matter’ın iki yıl gecikmiş olan bu yıl prömiyeri bekleniyor.

Yeşil enerji, blok zincirinin büyük ölçekli çözümlerden evlere geçebileceği başka bir alandır. Whygrene blok zinciri ve bulut tabanlı yazılım, kullanıcıların esasen onları kendi enerji tüccarları yapan “sanal enerji santralleri” oluşturmasına olanak tanır. Proje şu anda ticari pilot aşamasında.

Whygrene, güneş panelleri, piller ve elektrikli araçların kamu hizmetleri ve sahipleri ile ortaklık kuruyor. Elektrik şirketleri aracılığıyla abone olan kullanıcılar, enerji fiyatlarının düşük olduğu günün yoğun olmayan saatlerinde EV’lerini şarj edebilecekler. Fiyatların daha yüksek olduğu yoğun saatlerde, depolanan fazla enerjiyi kamu hizmetine geri satarak boşaltacaklar.

Yaratıcı Patrick Phelps, Cointelegraph’a EV sürücülerinin Whygrene’i yalnızca arabalarını şarj etme maliyetlerini karşılamak için değil, hatta bundan kar elde etmek için de kullanabileceğini söyledi. Tüketiciler itibari para biriminde krediler veya indirimler görecekti, ancak perde arkasında sistem CryptoJoule adı verilen bir token üzerinde çalışacaktı.

Whygrene yazılımı, tipik olarak en büyük ev enerji ihtiyacı olan ev ısıtma ve soğutma gibi tüketici talep yanıt durumlarına da uyarlanabilir. Bir ev pili kullanarak sistem, sakinler işten veya okuldan eve gelmeden hemen önce evi yoğun olmayan zamanlarda ısıtabilir veya soğutabilir. Talep arttığında kapanabilir ve yalnızca tasarrufla değil, aynı zamanda sanal enerji santralinin faydalarıyla da tüketici parasından tasarruf sağlayabilir. Phelps’e göre, pil teknolojisi geliştikçe yeni seçenekler devreye girecek.

Eğlencede vur ya da özle

Blockchain tabanlı içerik dağıtım operatörleri, geleneksel medyaya karışık bir başarı ile meydan okumaya çalıştı. Blok zinciri tabanlı akış platformları, Web3 canlı akışının daha uygun maliyetli olmasını sağlayan yeni bir ekonomik model ve içerik oluşturucuların ürün üzerindeki kontrolü gibi, özellikle müzik için Web2 teknolojisine göre çeşitli avantajlar talep edebilir. Bu nedenle, Web3 niş pazarlara daha uygundur, çünkü daha küçük ölçekli olayları yayınlamak eskisinden daha pratiktir. Ünlü yetenekler ve büyük şirketler de işin içine girdi, ancak Web3 kablolu TV ve YouTube’un hegemonyası için şimdiye kadar çok az tehdit oluşturuyor gibi görünüyor.

Teknolojinin evde kullanımını basitleştirecek Matter ve kullanıcıların bir yardımcı program tarafından yürütülen bir programa katılmalarını sağlayacak Whygrene’den farklı olarak, blockchain tabanlı eğlence, kripto para biriminde ödeme talep ederek veya para birimi olmayanları kullanarak teknolojisinde biraz akıcılık gerektirir. biletleme veya hediyelik eşya olarak belirteçler (NFT). Evlat edinmeyi teşvik edip etmeyeceği belirsiz. Son derece başarılı oyna-kazan modeline yakından dayanan ve kripto meraklısı olmayan kullanıcılar için eşit derecede gizemli olan yükselen kazan-kazan eğilimi, sağladığı finansal motivasyon yoluyla daha büyük müjdeleme vaadi taşıyabilir.

Dijital bir sağlık ve fitness şirketi ve oyun yapımcısı Animoca Brands’in yan ürünü olan OliveX, kazan-kazan yöntemine bir örnektir. Egzersizi teşvik etmek için oyunlaştırma, artırılmış gerçeklik ve kazan-kazan deneyimleri kullanır. Şimdi alfa aşamasında, OliveX’in Dustland Runner oyunu, dünyanın kaderinin bir paketi teslim etmek için cehennemden geçen ana karaktere bağlı olduğu distopik bir gelecekte geçiyor. Gerçek dünyada, oyuncular ellerinde akıllı telefonları ve kulaklıkları ile koşuyorlar. Bisikletçiler için bir Dustland Rider oyunu da çalışıyor ve kurumsal ortakların entegre olduğu fitness temalı bir metaverse var.

OliveX’in kurucu ortağı ve CEO’su Keith Rumjahn, Cointelegraph’a yaptığı açıklamada, “Dustland Runner uygulamamızın yaklaşan iOS lansmanı için çok heyecanlıyız. Sonunda oyunumuzun gücünü ve potansiyelini gösterebilir, insanları eğlenmeye ve aktif kalmaya teşvik edebilir ve bu süreçte oyuncuları teşvik edebiliriz.”

Oyun, rakiplerinin çoğundan farklı olarak, oynamaya başlamak için bir NFT’ye yatırım gerektirmez, ancak sonunda oyuncuların kazanmaya başlamak için Kettlemine NFT’lerinden en az birine sahip olmasını gerektirir. Yazma sırasında, bir Kettlemine NTF, Animoca’nın sahip olduğu OpenSea’da 4 doların hemen altında mütevazı bir 0,0014 Ether (ETH) maliyetine sahiptir. Daha fazla NFT satın alınmasını teşvik etmek için teşvikler oluşturuluyor. Oyuncular görevlerini yerine getirmek için “tamamlama biletleri” alırlar ve biletler sonunda DOSE jetonları ile değiştirilir. Şirket, Cointelegraph’a “Kazanç sisteminin ayrıntıları daha sonra tanıtılacak” dedi.

Reklam Alanı

Kripto evrenin bu kadar içine çekilen fitness tutkunları, Maymun Operasyonu’na dalmışken şapkalarına tutunabilirler. OliveX, Dustland’de bir karakter olacak Buster olarak bilinen bir maymun olan Bored Ape Yacht Club #8222’yi satın aldı. Bir Maymun Operasyonuna sahip olmak: Özel Erişim Geçişi NFT, oyuncuların DOSE’larını ApeCoin ile değiştirmelerine olanak tanır.

Rumjahn, Cointelegraph’a “Başka bir NFT projesi olan Buster’ı Dustland’e entegre ederek, oyuncular için işbirliği ve birlikte çalışabilirlik ruhunu destekleyen yaratıcı bir ortam geliştirmeyi umuyoruz” dedi.

Bir evi ev yapan şey budur.

0
be_endim
Beğendim
0
dikkatimi_ekti
Dikkatimi Çekti
0
do_ru_bilgi
Doğru Bilgi
0
e_siz_bilgi
Eşsiz Bilgi
0
alk_l_yorum
Alkışlıyorum
0
sevdim
Sevdim
Sorumluluk Reddi Beyanı:

Pellentesque mauris nisi, ornare quis ornare non, posuere at mauris. Vivamus gravida lectus libero, a dictum massa laoreet in. Nulla facilisi. Cras at justo elit. Duis vel augue nec tellus pretium semper. Duis in consequat lectus. In posuere iaculis dignissim.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Giriş Yap

Giriş Yap

News Türkiye ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!