NFT’ler biletleme endüstrisini nasıl yeniliyor?

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala
Reklam Alanı

Fungible olmayan jetonlar (NFT) kavramı 2015 yılında ortaya çıktı ve ilk olarak 2017’de CryptoPunks ve EtherRock gibi birçok önde gelen dijital koleksiyon oluşturulduğunda bir miktar ilgi gördü.

NFT’ler önde gelen spor kulüpleri arasında erken ilgi gördü, ancak dijital sanatçı Beeple’ın eserinin NFT olarak 69 milyon doların üzerinde satılmasından sonra ana akım popülerliğe ulaştı. Beeple etkinliği dünyanın dikkatini çekti ve NFT ekosistemi için bir çıkış hareketi olduğunu kanıtladı.

Bugün, ana akım ev markalarının çoğu, birinci sınıf spor ve giyim markaları, ünlüler, spor yıldızları ve etkileyiciler NFT çılgınlığına dahil oldu. Pek çoğu, piyasadaki hype ve çılgınlığın düşüşünün nedeni olacağına inanırken, NFT ekosistemi dijital tahsilat piyasasının ötesinde hızlı bir genişleme gördü.

Oyun, kazan-kazan (P2E) ve entegre NFT ödüllerinin 2021’de çok popüler hale gelmesiyle NFT’lerin oldukça önemli ölçüde etkilediği bir başka kilit sektör. uzmanlar, 10 yıl içinde video oyunlarının çoğunun P2E modellerine dönüşeceğini tahmin ediyor.

Dijital koleksiyon ürünleri ve oyun endüstrisi, NFT’lerin en iyi bilinen kullanım durumlarından ikisi haline gelmiş olsa da, değiştirilemez jetonların kullanımının arttığı birkaç başka endüstri de var. Öne çıkan bir örnekte, bilet endüstrisi NFT’leri entegre ederek bir revizyona gidiyor.

Son: Gürcistan kripto madenciliğinin potansiyeli: Sektördeki büyümeyi ne yönlendiriyor?

NFT’ler bilet pazarını nasıl şekillendiriyor?

Bilet piyasası son birkaç yılda pandeminin de yardımıyla yeterince dijital hale gelmiş olsa da, oldukça merkezileşmiş, bu da ikincil ve yeraltı piyasalarının büyümesine yardımcı oluyor.

Günümüz dünyasında, herhangi bir büyük konser veya etkinliğe biletler, stokçular tarafından erkenden satın alınmakta ve daha sonra bu pazarlarda abartılı bir fiyata “scalping” olarak bilinen bir uygulamada satılmaktadır.

Çoğu durumda, yüzücüler sahte biletler bile satarlar ve müşterilerin satın almadan önce gerçek biletleri teyit etmenin hiçbir yolu yoktur.

NFT’ler, verileri bir blok zincirine kaydettiği için orijinallik kanıtı sunar. Aynı mekanizma, biletlerin yalnızca biletin gerçekliğini değil, aynı zamanda meşru bir organizatör tarafından satılıp satılmadığını da sağlayacak olan bir blok zincirine bilet koyarak uygulanabilir.

Bu NFT işaretçileri ayrıca ikincil biletleme pazarına girme potansiyeline sahiptir.

Uzun bir süredir ikincil pazar, etkinlik organizatörleri, mekanları ve sanatçılar için çoğunlukla erişilemez durumdaydı. Düzensiz ve spekülatif, hem yüksek fiyatlardan bıkmış hayranları hem de mutsuz bir hayran kitlesi tarafından kuşatılmış sanatçıları etkiler.

Reklam Alanı

NFT biletleme ile bu sorun ortadan kalkabilir. Sanatçılar ve etkinlik organizatörleri, biletlerinin yeniden satışını yöneten akıllı sözleşmeler oluşturabilir.

NFT faydaları, yeniden satışlardan gelen telif ücretlerinden, üst veya alt fiyatlandırma limitini sınırlandırmaktan, NFT’de her türlü yardımcı program eklentisini paketlemeye kadar değişebilir. NFT biletleri ile topluluk, sanatçıya veya spor takımına çok daha yakın hale gelir. Bu, favori sanatçılarında veya takımın kararlarında daha büyük bir rol oynadıkları anlamına gelir.

NFT biletleri erişimin çok ötesine geçer. Bu bir koleksiyon ama aynı zamanda her türlü avantaj için bir hediye çantası olabilir. Parasal değeri güvenli bir şekilde tutan bir cüzdan olabilir. Bir etkinlikte belirli alanlara erişim izni verebilir veya konser alanında bir tişört, hamburger, imzalı bir poster veya 100 ABD doları değerinde satın alma ödülü verebilirsiniz.

NFT’ler, ayrı deneyim pazarları arasındaki boşluğu kapatıyor. Aynı NFT, bir konsere erişim sağlamak için kullanılabilir, ancak aynı zamanda otel konaklamanızın, yakındaki bir tema parkını ziyaret etmenin ve hatta bir sonraki seyahatinizde kiralık arabanızın anahtarının anahtarı olabilir.

NFT biletleme pazarı Oveit’in COO’su Mike Dragan, Cointelegraph’a NFT biletlerinin yüz milyarlarca doları aşabilecek bir piyasa değeriyle nasıl büyük talep gördüğünü söyledi:

“Verilerimize göre, biletli etkinliklerin %18’i hayranlarının deneyimini iyileştirmenin bir yolu olarak NFT’leri kullanıyor veya kullanmayı düşünüyor. Bu sayı, Temmuz 2021’de sadece %2’den arttı. Teknoloji yaygınlaştıkça ve kripto cüzdanları daha popüler hale geldikçe, sayının önümüzdeki yıl daha da artmasını bekliyoruz. NFT biletleme pazarının 2017 yılına kadar toplam biletleme pazarının %25’ine – yaklaşık 18,5 milyar dolara – yalnızca canlı etkinlikler endüstrisinde ulaşmasını bekliyoruz. Turizm ve konaklama endüstrisinde daha uzun bir zaman ölçeğinde olsa da benzer bir benimseme düzeyi bekliyoruz.”

NFT biletlemenin geleceği nedir?

NFT bilet pazarındaki birçok kurucu ve içerik oluşturucu, ana akım markalar arasındaki NFT’lerin etrafındaki çılgınlığın, bilet pazarının daha fazla organizatörü çekmesine kesinlikle yardımcı olduğu konusunda hemfikir. NFT biletleme hala gelişmekte olan bir teknolojidir, bu nedenle büyümek için bolca alan vardır. Doğru çözüm için tavan, 2026 yılına kadar 94,27 milyar dolarlık öngörülen pazar hacmiyle sektörün kendisi kadar yüksek.

Hızlı bir büyüme oranına rağmen, NFT biletleme endüstrisi de yolda bazı zorluklarla karşı karşıya. Bir NFT biletleme çözümü olan Get Protocol’den Colby Mort, Cointelegraph’a müşterilerden NFT’leri keşfetmeye olan ilginin inanılmaz derecede yüksek olduğunu, ancak teknoloji engelinin hala bir zorluk olduğunu söyledi:

“NFT’ler için her zaman var olan zorluk, ana akım izleyiciler için alana erişim engelidir. Kullanıcı dostu deneyimler ve rehberlik yoluyla alana sıcak bir giriş yapılmasına güçlü bir ihtiyaç vardır. NFT biletlemenin ana akım izleyiciler ve Web3 arasında bir Web2.5 adımını temsil ettiğine inanıyoruz.”

Son zamanlarda: Kripto benimseme konusunda ekonomik modeller çalıştırmak için kuantum hesaplama

Seatlab NFT’nin içerik yöneticisi Charlie Gardiner, NFT biletlerinin büyük oyuncuları atma potansiyeline sahip olduğuna inanıyor. Cointelegraph’a şunları söyledi:

“Sonuçta, bir NFT pazarında bilet alma ve satma süreci sorunsuz olduğu sürece, NFT bilet platformları bu sektördeki büyük oyuncuları tahttan indirme potansiyeline sahiptir. Fiat giriş ve çıkış rampalarını entegre ederek ve kullanıcı deneyimine odaklanarak, yüzeyde, mevcut tekliflere benzer şekilde çalışan ancak temelde hayranlar için deneyimi iyileştiren, sanatçılar için geliri artıran ve çılgınca dizginleri elinde tutan bir gelecek yaratıyoruz. kontrol dışı ikincil bilet piyasası.”

Ana markalar, NFT teknolojisinin değerini ve bunun geçici bir çılgınlık olmadığını anlamaya başlıyor. Etkinlik biletleme alanında NFT’lerin kullanılması, markaların temel teknolojiyi dijital koleksiyonlardan daha fazlası için nasıl kullanabilecekleri konusunda eğitilmesini gerektirir. NFT teknolojisinde zaten bir dereceye kadar güven ve anlayışa sahipler ve bu nedenle, NFT biletlemenin geleceği bir sonraki en iyi kullanım durumu gibi görünüyor.

0
be_endim
Beğendim
0
dikkatimi_ekti
Dikkatimi Çekti
0
do_ru_bilgi
Doğru Bilgi
0
e_siz_bilgi
Eşsiz Bilgi
0
alk_l_yorum
Alkışlıyorum
0
sevdim
Sevdim
Sorumluluk Reddi Beyanı:

Pellentesque mauris nisi, ornare quis ornare non, posuere at mauris. Vivamus gravida lectus libero, a dictum massa laoreet in. Nulla facilisi. Cras at justo elit. Duis vel augue nec tellus pretium semper. Duis in consequat lectus. In posuere iaculis dignissim.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Giriş Yap

Giriş Yap

News Türkiye ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!