30 yıl önce “Metaverse” terimini ortaya atan yazar Neal Stephenson, LAMINA1 adlı metaverse odaklı bir blockchain projesini başlatıyor.
Ayrıca Meta ve Microsoft tarafından önerilen modelde olduğu gibi, deneyimin sanal gerçeklik veya kulaklıklar ve lensler gibi artırılmış gerçeklik teknolojileri yerine düz 2D ekranlara yönelik olacağını belirterek Metaverse vizyonunu da revize etti.
Stephenson, bilimkurgu romanında Metaverse adlı sanal gerçeklik dünyası kavramını araştıran popüler bir spekülatif kurgu yazarıdır. Kar Kazası 62 yaşındaki yazar, 2014 ve 2020 yılları arasında Magic adlı artırılmış gerçeklik (AR) firmasının baş fütüristi olarak da görev yaptı.
OG kripto yatırımcısı ve eski Bitcoin Vakfı başkanı Peter Vessenes’in Çarşamba günü yaptığı duyuruya göre, o ve Stephenson, “Açık Metaverse için temel katman” olarak hareket edeceğini umdukları LAMINA1 adlı yeni bir katman-1 blok zinciri kurdular.
Vessenes, “Neal’ın vizyonuna biraz daha yakın bir şey inşa etmek için bir yer – yaratıcıları, teknik ve sanatsal, destek, mekansal bilgi işlem teknolojisi ve Metaverse’i inşa edenleri destekleyecek bir topluluk sağlayan bir yer,” diye ekledi. ağ “muhtemelen” karbon negatif olacaktır.
Projeyle ilgili özel ayrıntılar bu aşamada seyrektir. Bununla birlikte, Ethereum kurucu ortağı Joseph Lubin, projenin erken yatırımcılar listesinde kayda değer bir isim oluşturuyor.
LAMINA1’de kurucu ortakların rollerinin ne olacağı konusunda yorum yapan Vessenes şunları söyledi:
“Neal vizyonunu, bilgeliğini, deneyimini ve bazı temel hedeflerini getiriyor: sanatçılara ve diğer değer yaratıcılarına çalışmaları için düzgün ödeme yapmalarına yardımcı olmak, çevreye yardımcı olmak […] ve tekeller tarafından benimsenen Metaverse vizyonunu görmek yerine gerçek bir Açık Metaverse inşa edildiğini görmek.”
Vessenes, “gerekli yönetişim, teknoloji, düğüm operatörleri, IP ortakları, sanatçılar, iş ortakları ve fonları çalışır duruma getirmek” için çalışırken blok zincirini hızla yerden kaldırmaya odaklanacağını belirtti.
Stephenson’ın 1992 tarihli romanı Metaverse’i dünya çapında bir fiber optik ağ ve VR kulaklıklar aracılığıyla erişilen sanal bir kentsel ortam olarak tasvir ediyor. Kitapta sosyal eşitsizlikler, merkezi kontrol ve sürekli reklam temaları yer alırken, sanal gayrimenkul kavramına da yer veriliyor.
Stephenson, Metaverse’in çoğunun VR kulaklıklar için değil ekranlar için oluşturulacağını öngördüğü için Perşembe günü erken saatlerde Twitter’da Metaverse hakkında bazı düşünceler paylaştı.
Metaverse’in öncelikle bir AR/VR olayı olduğu varsayımı çılgınca değil. Kitabımda hepsi VR. Ve bir AR şirketinde çalıştım – kulaklık yapmak için milyarlarca dolar harcayan birkaç şirketten biri. Fakat…
— Neal Stephenson (@nealstephenson) 8 Haziran 2022
Stephenson, otuz yıl önce bu konuda ilk yazdığında, gelecekte tüketicilere kitlesel ölçekte yüksek kaliteli video oyunlarının sunulacağını öngörmediğini kaydetti:
“Oyunlar sayesinde milyarlarca insan artık düz 2B ekranlarda 3B ortamlarda rahatça dolaşabiliyor. Ustalaştıkları kullanıcı arayüzleri (örneğin WASD + fare), çoğu bilimkurgu yazarının tahmin edeceği gibi değil. Ancak teknolojide yol bağımlılığı böyle işler.”
Yazar, modern oyun geliştirmenin hala hem geliştirici hem de tüketici için ekranlar etrafında şekillendiğini ve eğer bir şey olursa, Metaverse için hem 2D ekranları hem de AR / VR teknolojisini kapsayan hibrit bir yaklaşımın kullanılacağını eklemeye devam etti. tamamen VR’ye.
“Mekanik daktilolar için tasarlanmış klavyeleri kullanarak son derece zengin 3B ortamlarda akıcı bir şekilde geziniyor ve etkileşim kuruyoruz. Gerçek yapılmış steampunk. Bu kullanıcıları ve bu deneyimleri oluşturan geliştiricileri geride bırakan bir Metaverse yanlış yola sapar” dedi.
İlişkili: Metaverse jetonları, altcoin kan banyosuna rağmen yıllık %400 arttı





