Hizmet olarak metaverse, Web3’ün bir sonraki internet çağının temeli olacak

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala
Reklam Alanı

Metaverse kavramı 1980’lerden beri var, ancak sadece son yıllarda sahnede yüzlerce projenin ortaya çıktığını gördük. Şu anda deneyimlediğimiz şey, sınırlı entegrasyon ve katılım yeteneklerine sahip oyunlaştırılmış dünyalardır. Şu anda, Metaverse, erken benimseyenler için konsepti test etmek ve eğlendirmek için hala boş bir tuval. Metaverse’e katılımın geleceğine bakarken ve fiziksel ve dijital dünyalar arasındaki boşlukları kapatırken, sınırları zorlamamız ve şu anda bir metaverse olarak görülenin ötesine geçmemiz gerekiyor. Ticaret, katılım ve eğlence için güçlü olmayı vaat eden bir sonraki interneti oluşturmaya başlayan liderlere bakmaya başlayalım.

Metaverse’in başarılı olması ve insanların günlük yaşamlarında kullanılan düzenli bir araç haline gelmesi için, kullanıcıların onunla etkileşim kurmasını sağlamalıdır. Bir bilim kurgu konsepti olarak veya oyun dünyasında metaverse’ler kulağa harika geliyor. Ancak, sosyal ve ticari bir araç olarak başarılı olmaları için, kullanıcıların yatırım yapmasını sağlayan bir fayda veya teşvik katmanının olmasını sağlamalıyız. Web3 destekli teknolojinin, blok zinciri teknolojisi, değiştirilemez tokenler (NFT’ler), genişletilmiş gerçeklik (XR), yapay zeka (AI) yetenekleri ve çok daha fazlası sayesinde Metaverse kavramı ve fikri ile ilerlemeye yardımcı olmada önemli bir rolü vardır. Ismarlama işlevlere sahip, müşterileriyle ve tercih ettikleri sektörle konuşan ve yeni sanal etkileşim yolları oluşturan metaverse’ler, bir hizmet olarak metaverse (MaaS) teklifinde en fazla değeri bulacaktır. Kullanıcılarının A’dan Z’ye kendi şehirlerini kişiselleştirmelerini sağlayacak ve bir sonraki internetin temeli olacak.

İlişkili: Bilim kurgu mu yoksa blockchain gerçekliği mi? ‘Hazır Oyuncu Bir’ OASIS inşa edilebilir

Peki MaaS nedir? Markaların mekanlarını istedikleri gibi tanımlayabilecekleri bir hizmet modelidir. Bir MaaS platformu, nasıl görünürse görünsün, diğer kullanıcıların her birinin benzersiz ihtiyaçlarına uyan dijital konumlar oluşturmasına olanak tanır. Metaverse’in pratik bir konsept olarak başarılı olması için MaaS çözümleri anahtar olacaktır. İşte neden.

Her meta veri deposunun farklı gereksinimleri vardır

İster oyunlaştırılmış bir dünya ister Web3’e bir erişim noktası olsun, herkesin meta verinin ne olabileceği veya ne olabileceği konusunda bir perspektifi veya vizyonu vardır. Kullanıcılar, alanı tanımlama ve onu en canlı hayal gücünü bile yansıtan bir platforma dönüştürme fırsatı istiyor. Kullanıcıların en sevdikleri müzikal veya görsel sanatçılarla bağlantı kurabilecekleri bir dünya, spor tutkunlarıyla etkileşim kurmak için oluşturulmuş bir dünyadan çok farklı olacaktır. Web3, birçok meta veritabanlarında ortak iş parçacığı olarak hareket ederken, fikir, her birinin benzersiz olmasını ve farklı amaçlara hizmet etmesini sağlamak için ademi merkeziyetçiliği kullanmaktır. Tek beden herkese uyar, Metaverse’in ne hakkında olduğu veya olması gerektiği değildir. MaaS ile kişiselleştirme kritik olacak ve yaratıcıların elinde olacak. Bir e-spor metaverse kubbesi, daha çok takım markalaşmasına ve oyunlaştırılmış tokenleştirmeye dayanırken, bir şovmen sanal konserlere ev sahipliği yapmak için bir etkinlik alanı oluşturmak isteyebilir.

Hizmet olarak metaverse, Web3'ün bir sonraki internet çağının temeli olacak

Her meta veri deposu, sektöre ve son kullanıcıyla etkinleştirmeyi düşündükleri etkileşim katmanına göre farklı gereksinimlere sahiptir. Metaverse, markaların hayran kitlelerini genişletmeleri ve ek bir etkileşim katmanı olarak topluluklar oluşturmaları için bir yerdir. Bu nedenle, yalnızca öğeler farklı olmakla kalmayacak, aynı zamanda Metaverse’deki markalaşmanın da farklı görünmesi gerekecek. Daha fazla marka topluluk katılımı çabalarını Metaverse’e genişletmeyi seçtikçe, daha fazla özelleştirilebilir olması gerekiyor.

İlişkili: Metaverse’in iş zorunluluklarının gizemini çözme

Herkes bu tür bir meta veri deposu kurma becerisine sahip olmayacak – tıpkı herkesin bir web sitesi kurmak için kodlamayı öğrenemeyeceği gibi, ancak daha sonra WordPress ve Shopify gibi platformlar ortaya çıktı. Bu platformlar, son kullanıcı tarafından marka ve stratejiye göre kişiselleştirmeye izin verirken, teknoloji uzmanları ve alanında uzman kişiler tarafından oluşturulan bir çekirdek taban fırsatı sundu. MaaS’ın avantajı budur.

Birlikte çalışabilirliği göz önünde bulundurarak oluşturma

Sanal ortam, sosyalleşmek, ilişkiler kurmak ve insanların diğer kullanıcılarla gerçek zamanlı etkileşime girebilecekleri topluluklar oluşturmak için bir yerdir. Bunu bir adım daha ileri götürmek için, kullanıcılar bir meta veri deposuna veya topluluğa kilitlenmemeli, ancak avatarlarını diğer meta veri tabanları arasında taşıyabilmelidir. Nerede kurulduğuna veya barındırıldığına bağlı olarak, bir web sitesini her ziyaret etmeniz gerektiğinde tarayıcıları değiştirmek zorunda kaldığınızı hayal edin. Büyük ihtimalle yapmazsın. Birlikte çalışabilirlik, inşa edilen herhangi bir meta veri deposunun sanal bir ada haline gelmemesini ve birden fazla meta veri tabanındaki kişilerin deneyimlerini ve mallarını değiş tokuş edebilmesini sağlar. Bu nedenle, Web3 destekli her çözümün, bir simge, bir avatar, bir NFT veya diğer dijital varlıklar olsun, her meta veri deposunda çalışması gerektiğinden, her öğe birlikte çalışabilirlik etrafında tasarlanmalıdır.

İlişkili: Metaverse, dijital varlık birlikte çalışabilirlik sorununu steroidlere koyuyor

Birlikte çalışabilirliği göz önünde bulundurarak inşa etmek, insanları birbirine bağlayacak, açık sınırlara sahip olacak ve Metaverse’i herkes için daha erişilebilir hale getirecektir. Sınırsız çözümler diğer endüstrilerde yükselişe geçti, ancak aynı konsept dijital alanlarda da geçerli olmalı. Örneğin, bir e-spor meta veri tabanındaki avatarlar, satın almak için en sevdikleri moda markasının meta veri tabanına da seyahat edebilmelidir.

Kullanıcıların fiziksel dünyanın üzerine inşa etmelerini sağlamak

Metaverse, fiziksel dünyanın yerine geçmemeli, gerçek dünya deneyimlerini geliştiren ek bir etkileşim katmanı olmalıdır. MaaS, kullanıcıların etkileşim katmanlarını kendi fiziksel dünyalarına da entegre etmelerini sağlayacaktır. Örneğin, bir kişinin fiziksel evinde sergilenen bir NFT’si varsa, bir ziyaretçi bir QR kodunu tarayabilir ve o kişinin meta veri deposuna gidebilir; burada ziyaretçi, ev sahibinin NFT galerisine bakmaya devam edebilir – bu işlev aracılığıyla etkinleştirilebilir. XR. Bir seçenek olarak MaaS olmadan, Metaverse, yalnızca tekil bağlantısız alanlar olarak yalnızca dijital olarak var olan oyunlaştırılmış bir dünya olmaya devam edecek. MaaS, sürükleyici deneyimler ve her zaman etkin bir etkileşim katmanı aracılığıyla fiziksel ve dijital dünyalar arasındaki boşluğu dolduracak.

Metaverse’ler piyasaya çıkmaya devam ettikçe, neye benzeyeceklerini şekillendirmek sadece arkalarındaki blok zinciri uzmanlarından daha fazlasına bağlı. MaaS, yaratıcı ekonominin gelişmesi için bir sonraki gerekli adımın yanı sıra yaratıcılık için bir katalizör olacaktır.

Reklam Alanı

İlişkili: Yaratıcı ekonomi Metaverse’de patlayacak, ancak Big Tech rejimi altında değil

İnternet 1980’lerde yeniden ortaya çıktığında, üzerine inşa etmeye başlayanlar olmasaydı asla bugünkü haline gelemezdi. Erken benimseyenler Metaverse’in nasıl gelişeceğinin ve ne olacağının temelini atacaklar. Metaverse’in toplu olarak benimsenmesi, ancak MaaS, kripto yerlileri dışındaki kullanıcıların kendi metaverse’lerini oluşturmaya başlamalarına izin vererek, dijital ekosistemin yeni neslinin yolunu açtığında gerçekleşebilir.

Bu yazı yatırım tavsiyesi veya tavsiyesi içermemektedir. Her yatırım ve ticaret hamlesi risk içerir ve okuyucular bir karar verirken kendi araştırmalarını yapmalıdır.

Burada ifade edilen görüş, düşünce ve görüşler yalnızca yazara aittir ve Cointelegraph’ın görüş ve görüşlerini yansıtmak veya temsil etmek zorunda değildir.

Sandra Helou Zilliqa’da Metaverse ve NFT’lerin başkanıdır. Derin bilgi birikimi ve geleneksel ve dijital endüstrileri kapsayan çok disiplinli bir geçmişe sahip olan Sandra, Zilliqa’nın büyüme, ortaklıklar, strateji, pazarlama ve kavramsallaştırma alanlarındaki NFT ve Metaverse projelerine liderlik ediyor. Avustralya, Asya, Avrupa ve Orta Doğu’daki küresel deneyimi, hem strateji hem de uygulama seviyelerinde performans göstermesini sağlıyor. Kalbinde bir Fütürist ve eylem lideri olan Sandra, yaratıcı ekonomiyi, Web3 ve MetaFi/NFT alanını zenginleştirmeye ve yenilemeye kendini adamıştır.

0
be_endim
Beğendim
0
dikkatimi_ekti
Dikkatimi Çekti
0
do_ru_bilgi
Doğru Bilgi
0
e_siz_bilgi
Eşsiz Bilgi
0
alk_l_yorum
Alkışlıyorum
0
sevdim
Sevdim
Sorumluluk Reddi Beyanı:

Pellentesque mauris nisi, ornare quis ornare non, posuere at mauris. Vivamus gravida lectus libero, a dictum massa laoreet in. Nulla facilisi. Cras at justo elit. Duis vel augue nec tellus pretium semper. Duis in consequat lectus. In posuere iaculis dignissim.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Giriş Yap

Giriş Yap

News Türkiye ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!