Gatorade’yi pazarlamak ve üretmek için orijinal haklara sahip içecek şirketi Stokely-Van Camp, metaverse’de sanal spor içeceklerini piyasaya sürmeyi araştırıyor olabilir.
Çarşamba günü Amerika Birleşik Devletleri Patent ve Ticari Marka Ofisi’ne (USPTO) sunulan kayıtlara göre Stokely-Van Camp, Gatorade kelimesi ve spor içeceğinin “G” şeklindeki turuncu, siyah ve beyaz logosunun bağlantılı olarak kullanılması için iki başvuruda bulundu. “sanal içecek ürünleri” ve değiştirilemez jetonlar veya NFT’ler ile. Dosyalar, Gatorade’nin markalı ürünlerini metaverse’e tanıtmaya hazırlanıyor olabileceğini gösteriyor.
Metaverse’deki bir antrenmandan susuz kalmak mı?
Gatorade seni koruyacak.
27 Nisan’da yapılan bir ticari marka başvurusuna göre, @Gatorade yakında “sanal içecek ürünleri” sunmayı planlıyor.#metaverse #Gatorade#web3 #YakıtYarın pic.twitter.com/4HZbTEoSWM
— Josh Gerben (@JoshGerben) 3 Mayıs 2022
Stokely-Van Camp, Gatorade adının ve logosunun dijital medya çizimlerinde, metinlerinde, ses ve videolarında kullanılabileceğini de sözlerine ekledi. USPTO statüsüne göre, ABD devlet kurumunun başvuruları incelemesi yaklaşık altı ay sürebilir.
Artık çok uluslu gıda şirketi PepsiCo’nun sahibi olduğu Gatorade, dünya çapında 80’den fazla ülkede insanlar tarafından tüketilen önemli bir spor içeceğidir. Şirketin 2021’de ABD merkezli marketlerde yaklaşık 2,6 milyar dolar değerinde ürün sattığı ve dünya çapında spor içeceği pazarının %46’sını kontrol ettiği bildiriliyor.
İlişkili: Büyük küresel markalar neden Metaverse’de NFT’leri deniyorlar?
Gatorade meta evrene girerse, Coca-Cola, McDonald’s ve Anheuser-Busch dahil olmak üzere sanal teklifleri keşfeden bir dizi büyük yiyecek ve içecek markasına katılabilir. Spor ayakkabı ve giyim üreticisi Nike ayrıca adı, logosu ve sloganı için “çevrimiçi ve çevrimiçi sanal dünyalarda kullanım için” Kasım 2021’de USPTO’ya başvuruda bulundu.